Forum Stajenka Strona Główna Stajenka
Miejsce, którego nam brakowało :)

Struganie kopyt metodami naturalnymi
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 62, 63, 64  Następny

PostWysłany: Pon 17:39, 17 Sty 2011    Temat postu:

No i piknie brawo Czekamy na konkretny opis szkolenia + wrazenia i fotki jesli macie!!!
Bardzo fajnie, ze sie zdecydowaliscie i jeszcze lepiej, ze jest Was dwoje do tej roboty!!! Kurcze, ile bym dala za pomocnika

PostWysłany: Pon 19:25, 17 Sty 2011    Temat postu:

Ja fotek nie robiłam z samych kopytnych warsztatów ale mam inne Mruga
Ja jestem bardzo zadowolona, uporządkowałam swoją wiedzę i jestem zadowolona że mimo nauki z netu moja wiedza nie odbiega właściwie od wiedzy zdobytej na warsztatach, ale fajnie jest utwierdzić się w tym że zmierzam w dobrym kierunku Wesoly
Poznałam Faenzę i Przemka było mi bardzo miło.
bardzo mi się spodobał pomysł na bez stajenny wychów na paddock-u paradise i jak dobrze pójdzie to w tym roku na pewno go zrealizuję.
rzepka
na grzbiet koński - z płota wchodzę :D

Dołączył: 07 Wrz 2007
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Spisz

PostWysłany: Pon 19:53, 17 Sty 2011    Temat postu:

Mnie też sie to bardzo podobało, ale... uważam, ze wszystko trzeba przeanalizować i dostosować do swoich sytuacji, możliwości, itd. Kuba ma głównie koniki i hucuły -konie wytrzymałe, hodowane bezstajennie. Ja mam 19- letnią arabeczkę o cieniutkiej skórze i cienkim futerku. Oraz źrebolka, który w wieku 3 miesięcy prawie był 4 kopytkami za TM. Mieszkam na wysokości prawie 900 m., a zima trwa u nas od października do końca kwietnia (często). I temperatury średnia roczna ok. 4 stopni, w lipcu w nocy jest ok 13 stopni. Na pewno są to ostrzejsze warunki do chowu bezstajennego niz gdziekolwiek indziej w Polsce. Stąd ja raczej zostanę przy swoim padokowaniu w ciągu dnia, na noc -stajnia. Tylko faktycznie -pasowałoby zrobić ścieżkę dookoła wybiegu i siano w siatkach z beczki Wesoly

PostWysłany: Pon 20:09, 17 Sty 2011    Temat postu:

dokładnie, wszystko zależy od naszej inwencji twórczej, podstawa to paśniki i urozmaicona ścieżka żeby konie się ruszały a nie stały i chapały pełnymi gębami Mruga
Faenza

Dołączył: 30 Gru 2008

PostWysłany: Pon 21:02, 17 Sty 2011    Temat postu:

Ansc nam też było bardzo miło! Muszę Wam powiedzieć, że Kuba pochwalił jej zrobione kopyta a i ja byłam pod wrażeniem pracy jaką wykonała Wesoly

Co mogę powiedzieć.
Miejsce przepiękne! Cudnie było się obudzić i mieć takie widoki z okna. Cisza i spokój wszystko sprzyjające nauce.
Ilość dni odpowiednia na przyswojenie wszystkiego - od piątku wieczorem do niedzieli po południu.
Trochę się na początku "wystraszyłam" czy to nie będą tzw. fanatycy w stylu masz robić tak i koniec kropka bo ja tak uważam, że jest dobrze. Absolutnie tak nie jest, Kuba to osoba z ogromną wiedzą, którą potrafi w łatwy i przystępny sposób przekazać wszystko. Warsztaty prowadzone na luzie, bez nadęcia. Tak długo jak my tego potrzebowaliśmy nie od, do z zegarkiem w ręku. Co mnie przekonało w nich? To, że nie uczą strugać pod szablonik, że kopyto ma się zmieścić w takich a takich ramach bo inaczej jest źle tylko uświadamiają co jak i dlaczego. Racjonalnie, rzeczowo, co z czego wynika.
Paddok-Paradise bardzo nam się spodobał i w swojej stajni na pewno coś takiego zrobimy.
Przyjechaliśmy prawie zieloni a wyjechaliśmy ze światopoglądem odwróconym o 180%! i nie tylko chodzi tu o kopyta ale o żywienie, dawkę ruchu itd.
Szokiem było dla mnie zobaczyć podkute kopyto, które pod wpływem ciężaru nie może się rozszerzyć i to co się tam w nim dzieje. Po tym wiem, że nawet wysoki "szport i szportowcy" nie zmuszą mnie nigdy do okucia konia - chociaż próbują Mruga

Widok koni biegnących po kamieniach galopem - bezcenny Wesoly

Kilka zdjęć na gospodarstwo

pierwsze struganie Przemka (kadr z filmu), Gosia tłumaczy co robić.
rzepka
na grzbiet koński - z płota wchodzę :D

Dołączył: 07 Wrz 2007
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Spisz

PostWysłany: Pon 21:35, 17 Sty 2011    Temat postu:

Coraz więcej "zarażonych" szamanów kopytowych! niegrzeczny
Cytrynka

Dołączył: 29 Sty 2008

Skąd: Rybnik City

PostWysłany: Pon 21:57, 17 Sty 2011    Temat postu:

Wiecie co ten wątek jest przez moją osobę regularnie i najczęściej odwiedzany jestem pod ogromnym wrażeniem waszych odczuć Wesoly

PostWysłany: Pon 23:53, 17 Sty 2011    Temat postu:

O, super relacja Faenzo! Wesoly Teraz padam po dzisiejszym struganiu Cury ale jutro chetnie podpytam o wiecej szczegolow Mruga Bardzo sie ciesze, zescie sie zdecydowali na zmiane! :D
adam

Dołączył: 16 Sty 2011

Skąd: dolny sląsk

PostWysłany: Wto 11:44, 18 Sty 2011    Temat postu:

Nie wiele mi to rozjasnilo w glowie.Ja do Wroclawia mam 100km.Kopyta moich nie są przerośnięte bo byly robione regularnie,nic nie odpada.nie widze żeby koń czół ból .Na pewno nic nie gnije bo ja dbam i czyszcze.Zdjecia zrobię żeby to pokazać jak skombinuje aparacik.No wiem że ciezko powiedzieć co jest grane jak nie widzi się kopyt . Ja czytałem te linki i strony o kopytach naturalnych po niemiecku nawet. troche się gubie ile jest tych szkół i jaką wybrać ? U jenych czytam,ze kątów nie mierzyc bo robi się krzywdę i szkode bo natura sama wie-to na stronie jednego polskiego rancza,a drudzy piszą że badali mustangi i kątomierz używają .Nie wiadomo komu zaufać.Ja bym sam wybrał sie na taki kurs ale najpierw musze mieć pewność za co płace?Nie myślcie o mnie żle że jestem jakiś tępy tylko trochę już przeżyłem i teraz wolę być ostrożny. Bardzo liczę na odpowiedz Eweliny G. jakby mogła coś dodać

PostWysłany: Wto 13:30, 18 Sty 2011    Temat postu:

Drogi Adamie Wesoly
Niewiele Ci rozjasnilo, bo niewiele mielismy danych "wejsciowych" aby je przeanalizowac. Napisales o kopytach swoich koni:
Cytat:
U kobylki widac prawe takie kajakowate a lewe bardziej normalne takie bardziej strome.Kowal mówi że to od grzebania,a ona nie grzebie i wceśniej miała proste kopyta od malego.Wałach ma takie poszczępione kopyta.

Czy uwazasz, ze na tej podstawie mozemy Ci cokolwiek doradzic lub czegos Cie nauczyc? Przeciez nawet tych kopyt nikt nie widzial...

Jak czytam w drugiej czesci Twojej wypowiedzi, korzystasz ze zrodel, gdzie katomierz stanowi bardzo wazny wyznacznik. Czy mozesz podac nazwy/linki tych zrodel? Chetnie poczytam i poucze sie
W "moich" zrodlach, katomierz sie oficjalnie nie pojawia a wyznacznikiem zdrowych/dobrze struganych kopyt jest co innego, np. linia biala.

I ja takze namawiam Eweline G. aby cos Ci poradzila ;> Zawsze to bardzo ciekawe poczytac co mysla, czym sie kieruja ci, ktorzy maja wiecej doswiadczen lub maja doswiadczenia inne od naszych Takze Ewelino, co poradzisz Adamowi w zwiazku z kopytami jego koni:
Cytat:

PostWysłany: Wto 16:21, 18 Sty 2011    Temat postu:

Nic nie gnije nic nie odpada a wałach ma takie postrzępione kopyta hmm, ja uczyłam sie z netu i poprzez wysyłanie zdjęć do kogoś z doświadczeniem i jak sie okazało dobrze sie wszystkiego nauczyłam ale.... no właśnie jest jedno ale Mruga Ja mówię PAS w tej dyskusji, poczytam innych.
ewelina greiner

Dołączył: 22 Gru 2010

PostWysłany: Wto 21:42, 18 Sty 2011    Temat postu:

Witaj Adamie.Jeśli chodzi o to ,że gubisz się w szkołach naturalnego strugania to myślę iż martik i ansc mają świetne w tym rozeznanie... Ja przychylam się do nurtu opierającego się na badaniach koni żyjących na swobodzie i używam kątomierza.Inne nurty wrzucają kątomierz do,,worka szkodliwych archaizmów,,ale nie podają konkretnych argumentów tylko lansują odmienność każdego kopyta jako dobre i naturalne.Każdy chce być oryginalny.Tymczasem konie w Europie poza boksem spędzają tylko kilka godzin dziennie i często kopyta nabierają patologicznych kształtów bądż odmienności ,które wcale nie są naturalne.Praktyka pokazała nie raz ,że lj nie ulegać modom i wypośrodkować sobie niektóre kwestie i,,brać to co najrozsądniejsze,,.Ja polecam przestudiować Jaime Jackson(jego oficjalna strona i pierwsza jego książka dostępna po polsku,,prawdziwy świat koni,,)Marjorie Smitch (...barefoothorse.com przetłumaczone na wszystkie języki europejskie oprócz polskiego)Pete Ramey (martik podała wcześniej link)....Żebym mogła napisać konkretnie jaki problem ja widzę w kopytach twojego konia to napiszę tak jak dziewczyny ,że najpierw muszę je zobaczyć,bo różnice mogą wynikać z różnych przyczyn czy schorzeń. Jednak twoje obawy mogą być racjonalne.Spotykałam konie z taką różnicą kątów i najczęściej było to wynikiem strugania na oko przez ,,samorodne talenty kowalskie,,Zeby się nie narażać paniom na forum dodam ,że absolutnie nie mam na myśli tzw naturalnych werkowaczy!!!!! Sama kupowałam konie z jednym kopytem stromym a drugim ostrokończystym, najczęściej przody(może po tym samym co ty kowalu? Wesoly też jestem z Dolnego Śl.)I u moich okazywało się ,że w kilka strugań dało się to wyrównać i podeszwa też łatwo się dostosowała co dało informację że kość kopytowa tego potrzebowała(bez kątomierza nie miałabym pełnego obrazu ile w danym momencie spiłować. Co do strzępienia rogu kopyt to jeśli nie chodzi o obłamywanie się puszki tylko tylko o takie frędzle na brzegu i od spodu i rozwarstwianie się między puszką a linią białą to znak kruchego przesuszonego kopyta.To akurat znaczy, żekopyta nie miały możliwości wymiany gazów imiały odpowiedniego dostępu wilgoci i odparowywania.Głównie dzieje się tak gdy smaruje się smarami,olejami,zmiękczaczami i innymi cudami wynalazkami do upiększania kopyt. Chętnie popatrzę na zdjęcia i poczytam co inni uważają... W którą stronę 100km od Wrocławia?
adam

Dołączył: 16 Sty 2011

Skąd: dolny sląsk

PostWysłany: Śro 13:46, 19 Sty 2011    Temat postu:

No to mnie zastrzeliłaś.Smarowałem kopyta zeby były mocniejsze,wszyscy chyba tak robią. Mieszkam między Walbrzych a Jelenia G. Może mogłabys Ewelino mnie odwiedzić i porobic kopyta albo pokazać jak robić? Ile by to kosztowało. Po niemiecku czytalem .hufklinik.de
ewelina greiner

Dołączył: 22 Gru 2010

PostWysłany: Śro 18:37, 19 Sty 2011    Temat postu:

Adam,wprawdzie moja działalność zawodowo-zarobkowa jest związana głównie z końmi ale jeśli chodzi o struganie kopyt to nie zajmuje się tym w celach zarobkowych! Chętnie się podejmuje strugania obcych koni aby po prostu ulżyć tym zwierzętom i uświadomić właścicieli.Wiele ludzi zaczyna przygodę z końmi i nie wiele wie o pielęgnacji kopyt inni ,,gospodarze,, jeśli skracają kopyta to używają jedynie tasaka..?! Najtrudniej jest z ludzmi z kręgu jezdzców klasycznych,swoją drogą dobrych trenerów itd.argumenty o nieprawidłowym podkuciu czy struganiu są dla wielu takich absurdalne.Spotykam się często z opinią ,że jakość kopyt jest cechą wrodzoną i wręcz jest argumentem podczas selekcji hodowlanej .Naturalni strugacze wiedzą przecież jak paskudne kopyta przy odpowiednim werkowaniu mogą z czasem zmienić się w super piękne twarde kopyta Wesoly Oczywiście chętnie wybierzemy się z moim ,,starym,, na wycieczkę do ciebie i zobaczymy co jest grane z kopytkami.Upieczesz dobre ciasto i będzie ok. Numer telefonu podam na PW. Jeszcze jedno dla martik i innych też oczywiście-Bardzo ciekawa strona australijska bosego strugania,artykuły o szerokiej wiedzy kopytowej i m.in.jak po postawie konia rozpoznać bolesność kopyt: w...equethy.com

PostWysłany: Śro 20:50, 19 Sty 2011    Temat postu:

ewelina greiner napisał:

Potwierdzam Wesoly
Dodam jeszcze że samo prawidłowe werkowanie jeszcze nie czyni cudów, trzeba jeszcze prawidłowo żywić i zapewnić duuuużo ruchu po zróżnicowanym terenie. Mi sie to prawie udało Mruga
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Stajenka Strona Główna -> Boks 2: AMBULATORIUM / ABC strugania naturalnego Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)